Monday, August 02, 2004

TUMBLING TREES!
Went to work and the road was blocked on the other side because of a fallen tree!...it covered all 3 lanes and it's pretty freakin scary!!..... Why are the trees falling?...one after another you'll hear about roads blocked by fallen trees...y eh???.....


AKU MELAYU!
A "poem" done by an anonymous writer....very the pedas!!...for my Malay friends only.... ;)


Aku Melayu?
Mak aku kasi nama Ayu , aku rasa malu
Aku tukar jadi Tasya sebab, lebih glamour
Tak macam Ayu nama Melayu, aku tak sebulu


Aku Melayu?
Cakap aku pakai; I-you, I-you
Saya-Awak, macam kampung gitu
Sori, not for me, I tak mahu
Kalau you hendak, up to you


Aku Melayu?
Makan dengan tangan gelilah
I suka pakai sudu garpu
Dekat rumah bolehlah
Tapi kalau kat restoran, malu
Nanti semua orang tengok aku
Silap-silap diaorang kata, I ni, gelojoh you


Aku Melayu?
Orang Melayu, mata cokelat gelap
I suka mata biru , I pakai kontak lens
Sekarang mata I dah jadi biru
Otak I pun terikut, ada sikit blue
Kalau ada orang ajak, anytime I mau


Aku Melayu?
Of course!, I'm a Melayu.
I masih makan belacan
Walaupun I prefer keju
I masih pakai kain sarong
Walaupun I prefer tak pakai baju
I masih sambut Hari Raya
(But that's because I don't know what else to do!)
Sekali lagi, I nak kasi you all tahu I ni masih Melayu
Tapi bukan sebarang Melayu


MELAYU BARU!

No comments: